Jednym z najczęstszych błędów i podejść do odchudzania jest myśl, że im mniej kalorii zjadamy, tym lepiej. Ścisły post jest oczywiście metodą na błyskawiczne schudnięcie (a przede wszystkim na pozbycie się wody z organizmu), ale jest to schudnięcie niezdrowe dla organizmu, wręcz go wyniszczające. To także gwarancja na uzyskanie efektu jo-jo. Dlaczego na diecie trzeba jeść i to czasami nawet więcej niż wcześniej?

Dlaczego musisz jeść?

Diety propagujące jedzenie poniżej 1000 kalorii dziennie trudno jest nazwać racjonalnymi. Za każdym razem dokładna ilość kalorii powinna być dobierana do konkretnej sytuacji: płci, wieku, rodzaju pracy i poziomu aktywności fizycznej.

Ustalona ilość kalorii musi być przede wszystkim mądrze rozłożona. Pomyśl o tym, czym najesz się bardziej – sporą porcją warzyw gotowanych na parze, czy jednym ciasteczkiem? Tymczasem może się okazać, że mają one tyle samo kalorii.

Rozłożenie posiłków w ciągu dnia zapobiegnie pojawieniu się napadów olbrzymiego głodu, w trakcie których łatwiej jest zgrzeszyć i sięgnąć po produkty zakazane. Regularne jedzenie wpływa pozytywnie na metabolizm. Organizm powoli uczy się, że nie musi magazynować zapasów na „gorsze czasy”. Dlatego łatwiej jest spalać kalorie na bieżąco.

Tym, co jest równie ważne, jest siła. Nie ma się co oszukiwać – bez jedzenia organizm jest osłabiony. Z pewnością będzie się bronił przed jakimkolwiek wysiłkiem, nie może więc być mowy o aktywności sportowej. Zbyt mała ilość jedzenia to także prosta droga do anemii, zawrotów głowy i innych niepokojących objawów, takich jak zasłabnięcia.

Jedz dużo, ale mądrze

Proces odchudzania to przede wszystkim sięganie po produkty pełnowartościowe, zawierające wiele składników odżywczych. Dzięki temu organizm będzie o wiele lepiej funkcjonował. Wpłynie to na samopoczucie, a także na wygląd. Warto sięgać także po sprawdzoną i naturalną suplementację, która wesprze organizm. Wypróbuj najnowszy suplement diety od producenta Skotan Pharma – Yaast BEAUTY. Stworzony z myślą o kobietach, które w pędzie codziennych obowiązków chcą zadbać o siebie. Yaast BEAUTY to nowoczesny suplement diety o doskonałej jakości składników. Jego unikalna formuła została opracowana przez najlepszych technologów. Został stworzony na bazie drożdży Yarrowia lipolytica Novel Food zawierających selen i chrom. Forma kapsułek ułatwia przyjmowanie produktu, niezależnie od tego, gdzie w danym momencie jesteś.

Yaast BEAUTY to suplement diety, który ma na celu wsparcie: skóry, włosów i paznokci, ochrony komórek oraz metabolizmu. Yaast BEAUTY jest naturalnym adaptogenem, który powstał z myślą o wsparciu organizmu, przywracając jego fizjologiczne mechanizmy, wzmacniając odporność na zmęczenie i stres.

Produkt został wzbogacony o składniki wspierające samopoczucie oraz urodę:

  • Chrom – przyczynia się do utrzymania prawidłowego metabolizmu makroskładników odżywczych.
  • Selen – pomaga zachować zdrowe włosy, pomaga zachować zdrowe paznokcie, pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu tarczycy, pomaga w ochronie komórek przed stresem oksydacyjnym.
  • Biotyna – pomaga zachować zdrowe włosy, pomaga w utrzymaniu prawidłowego stanu błon śluzowych, pomaga zachować zdrową skórę.
  • Ekstrakt z pestek winogron – wspiera błonę komórkową przed niszczącym działaniem wolnych rodników, pomaga utrzymać zdrowe naczynia krwionośne i integralność naczyń włosowatych.
  • Ekstrakt z cytryńca chińskiego – ma właściwości adaptogenne.

Do tematu odchudzania należy podchodzić z dużą dozą rozwagi – nie możemy się głodzić, ale też podjadać bez opamiętania. Warto zasięgnąć rady dietetyka, który pomoże dobrać odpowiednią dietę i podpowie, co zrobić, by szybciej uzyskać satysfakcjonujący wynik! Na naszej stronie internetowej (www.skotanpharma.pl) w zakładce „Zapytaj dietetyka” możesz porozmawiać z dietetykiem klinicznym Ewą Janusz! Ewa odpowie na nurtujące Cię pytania i rozwieje wątpliwości dotyczące zarówno diety, jak i prawidłowej suplementacji.

Budowanie masy mięśniowej – co jeść?

Wiedząc, że białko jest głównym składnikiem budulcowym mięśni, tak chcąc wzmocnić mięśnie, lub zwiększyć masę mięśniową musimy zadbać o odpowiednie źródła białka. Można je znaleźć w białym i czerwonym mięśnie, jajkach, twarogach. Pamiętać trzeba również o zdrowych tłuszczach (awokado, orzechy) oraz zdrowych węglowodanach (kasza, płatki zbożowe, owoce).

Wprowadź do swojej codzienności odpowiednią ilość aktywności fizycznej, dobrze zbilansowaną dietę oraz suplementację, a niemal od razu zauważysz efekty! Jedz, niech Twoje mięśnie rosną!