Dbanie o włosy nie kojarzy się z typowo „męskim” zajęciem. A jednak filmy, reklamy, popkultura wciąż karmią widokiem zadbanych mężczyzn, których nowe fryzury są godzinami omawiane na mediach społecznościowych. Trudno nie zgodzić się, że włosy potrafią zrobić wrażenie, dlatego wprowadzenie do codziennej pielęgnacji zaledwie kilku nawyków może przynieść nieoczekiwany sukces.

Jak myć włosy?

Zwykle zajmuje ci to dwie minuty? Wylewasz szampon, spłukujesz i po sprawie? Mycie włosów to jednak bardziej skomplikowany proces. Początkowo powinieneś zastanowić się, jak często potrzebujesz myć włosy. Jeśli codziennie spędzasz czas na siłowni, czy podczas innej aktywności fizycznej – twoje włosy również codziennie będą potrzebowały odświeżenia. Jeśli jednak prowadzisz raczej spokojny tryb życia, zbyt częste mycie może nie działać na korzyść twoich włosów. Staraj się odświeżać je co 2-3 dni. Problem zbyt częstego mycia głowy może powodować suchość włosów, ponieważ zbyt częsty kontakt skóry głowy z wodą wypłukuje z niej sebum. Sebum to naturalna substancja nawilżająca – bez niej skóra wysusza się, może swędzieć, przetłuszczać się, a włosy również staną się suche i matowe. Podstawowymi zasadami skutecznego mycia są: rozwodnienie szamponu, spienienie go przed użyciem, a następnie wmasowanie w skórę głowy (włosy potrzebują go znacznie mniej).

Jak wybrać kosmetyki do włosów?

Wybór odpowiednich kosmetyków wiąże się, tak naprawdę, z indywidualnymi predyspozycjami. Jeśli jesteś aktywny i podejmujesz codzienną aktywność fizyczną – Twoje włosy będą potrzebować raczej naturalnych, delikatnych szamponów. Jeśli borykasz się z łupieżem – wybierz szampon o konsystencji lekkiej, również z naturalnym składem. Jeśli Twoje włosy są słabe i łamliwe, dość podatne na zmienne warunki atmosferyczne – sięgnij po szampon wzmacniający z dodatkiem witamin. Staraj się wybierać szampony z naturalnymi składnikami – potrafią one przynieść dużo lepsze efekty. W składzie zatem zwróć uwagę na:

  • niebieską glinkę, dającą objętość od nasady,
  • sól morską, również wspomagającą objętość,
  • węgiel, zapewniający delikatny peeling skóry głowy,
  • proteiny roślinne, nadające objętość,
  • dziegciu, eliminującego łupież i przetłuszczanie,
  • piroktonem olaminy, działający oczyszczająco zwłaszcza na łupież.

Polecane są także wyroby ziołowe, zwłaszcza o bogatym, naturalnym składzie, wprowadzającym różne substancje wspomagające.

Poza szamponem warto zastanowić się nad odżywką. Dzięki niej włosy staną się bardziej błyszczące, wzmocnione i zdrowe. Odżywki ułatwiają także rozczesywanie i sprawia, że włosy stają się bardziej podatne na stylizację. Co stanowi naturalną odżywkę?

  • Olej – mocno odżywia włosy,
  • Zioła typu neem, tulsi – wspomagają oczyszczanie, zwłaszcza walkę z przetłuszczaniem,
  • Dziegieć – działa przeciwłupieżowo i przeciw przetłuszczaniu się włosów,
  • Glinka – stanowi naturalny peeling, oraz absorcję sebum.

Wspomniany olej to podstawa zabiegu zwanego olejowaniem, które nadaje blasku i miękkości włosom. Zatem jeśli masz problem z suchymi i zniszczonymi włosami, być może przeciążonymi stylizacją – 30 minut olejowania przed myciem może dać świetne efekty.

Nie możemy zapomnieć także o prawidłowej diecie, która także wpływa na kondycję włosów. Staraj się, aby na Twoim talerzu gościło więcej warzyw i pełnowartościowych posiłków. Zrezygnuj z przetworzonego jedzenia. Włącz do diety suplement Yaast MEN – stworzony dla potrzeb najbardziej wymagającego mężczyzny. Yaast MEN to nowoczesny suplement diety o doskonałej jakości składników. Jego unikalna formuła została opracowana przez najlepszych technologów. Został stworzony na bazie drożdży Yarrowia lipolytica Novel Food zawierających selen i chrom. Yaast MEN ma na celu poprawę metabolizmu, odporności, włosów, paznokci, płodności, witalności i koncentracji.

Męska pielęgnacja włosów nie jest procesem trudnym – wystarczy dobrze go zaplanować, by cieszyć się pięknymi włosami!

Budowanie masy mięśniowej – co jeść?

Wiedząc, że białko jest głównym składnikiem budulcowym mięśni, tak chcąc wzmocnić mięśnie, lub zwiększyć masę mięśniową musimy zadbać o odpowiednie źródła białka. Można je znaleźć w białym i czerwonym mięśnie, jajkach, twarogach. Pamiętać trzeba również o zdrowych tłuszczach (awokado, orzechy) oraz zdrowych węglowodanach (kasza, płatki zbożowe, owoce).

Wprowadź do swojej codzienności odpowiednią ilość aktywności fizycznej, dobrze zbilansowaną dietę oraz suplementację, a niemal od razu zauważysz efekty! Jedz, niech Twoje mięśnie rosną!